Monday, July 11, 2011

Persediaan Sambutan Rumah Terbuka Malaysia Gawai Dayak 2011



Ratu-Ratu Gawai daripada komuniti Iban, Bidayuh dan Orang Ulu bakal mewarnai kemeriahan sambutan Rumah Terbuka Malaysia Gawai Dayak 2011 di Rumah Panjang Wilson Begat anak Bekir, Ulu Paku, Betong esok.



JERRY KAMIT dengan sape nya bakal menghiburkan pengunjung. Jerry yang merupakan anggota kumpulan muzik etnik Tuku Kame dari Kampung Budaya Sarawak merupakan ahli muzik yang cukup disegani di Sarawak kerana keupayaannya memetik sape dalam pelbagai jenis genre muzik.



Penduduk Rumah Panjang Wilson Begat anak Bekir sedang sibuk menghias dan meletakkan tikar untuk tempat duduk pengunjung ke rumah panjang mereka sempena sambutan Majlis Rumah Terbuka Malaysia Gawai Dayak 2011 esok.



Semangat gotong-royong yang tinggi di kalangan penduduk Rumah Panjang Wilson Begat anak Bekir dalam memastikan kejayaan penganjuran Rumah Terbuka Malaysia Gawai Dayak 2011 esok

>

"Selamat Datai ke Rumah Panjang Wilson Begat anak Bekir, Ulu Paku, Betong"....Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Dato Sri Douglas Uggah Embas serta isteri, Datin Sri Doreen Mayang dan Tuai Rumah Wilson Begat anak Bekir sudah sedia menyambut pengunjung ke Rumah Terbuka Malaysia Gawai Dayak 2011 esok. Majlis akan menjadi tambah seri dengan kehadiran Timbalan Perdana Menteri, YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin

No comments: